Vele organisaties kampen tegenwoordig met hetzelfde probleem. Ze staan op kantelmomenten vol met kleine wijzigingen en grote denkoefeningen. Dagdagelijkse taken en problemen weerhouden hun ervan dit ten gronde in handen te nemen wat tot frustraties kan leiden.
Danspunt vzw merkte tijdig op dat het huidige lidmaatschap niet meer voldeed aan de noden van hun achterban. Diezelfde trend zien we bij andere ledenorganisaties waaruit blijkt dat 70% van de leden geen aangepast aanbod krijgt.
Ze schakelden ons in om via een denkdag eerst terug te keren naar de basis en afsluitend via design thinking het nieuw lidmaatschap op papier te zetten.
Betrokkenheid dragen wij met Coaster consulting hoog in vaandel. Dit werd dan ook als basis in de voormiddag gebruikt en stimuleerde de medewerkers om vol overtuiging aan een actieplan te werken. Nog voor het middaguur stond er een straf plan om per doelgroep de betrokkenheid te vergroten en een community te vormen.
Met elke medewerker op dezelfde lijn kwamen we in de namiddag al snel tot een beredeneerd voorstel om aan de raad van bestuur voor te leggen.
"Hadden we dit maar eerder gedaan, het had mijn job zoveel duidelijker gemaakt" vertelt Ruth van Danspunt vzw